مرتب‌سازی بر اساس :


در حال بارگذاری ...

بهترین قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد در منازل و ساختمان ها می باشد. به طور کلی در ساختمان هایی که طبقات زیادی دارند و یا مساحت آنها بسیار زیاد می باشد، فشار آب کافی نیست. از این رو از پمپ اب استفاده می شود تا فشار آب در این ساختمان ها افزایش پیدا کند.

پمپ آب انواع بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها توسط شرکت های مختلف تولید می گردد. معمولاً با توجه به مساحت ساختمان و همچنین تعداد طبقات آن انواع پمپ های آب مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موضوع، در کارگاه ها و همچنین برخی از ساختمان‌ها که نیاز به آب خیلی زیادی دارند به همراه پمپ آب مخازن مختلفی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پمپ آب خانگی یک دستگاه کوچک و قابل حمل است که برای انتقال آب در محیط خانگی استفاده می‌شود. این نوع پمپ ‌های خانگی  معمولاً برای مصارف روزمره مانند تأمین آب شرب، آبیاری باغچه، تغذیه دستگاه ‌های خنک کننده و شستشوی خودرو استفاده می‌شوند.پمپ های آب خانگی با کمک یک موتور الکتریکی آب را مکش می‌کنند و از طریق سیستم لوله‌کشی به مقصد نهایی هدایت می‌کنند.پمپ‌ های آب خانگی به طور معمول از جنس پلاستیک یا فلزی ساخته می‌شوند. آنها دارای قطعاتی مانند بدنه پمپ، موتور، پروانه و سیستم جریان هستند.موتور با چرخش پره‌های پروانه آب را جذب کرده و از طریق سیستم جریان آن را به خروجی پمپ منتقل می‌ کند.
استفاده از پمپ آب خانگی به شما امکان می‌دهد تا به طور مستقل آب را در محیط خانگی خود مدیریت کنید.این به شما اجازه می‌ دهد نیاز های آبی خود را برآورده کنید و به صرفه از منابع آب استفاده کنید.همچنین ، با استفاده از پمپ آب خانگی می‌توانید در مواقع اضطراری مانند قطعی آب شهری یا بروز مشکل در سیستم تأمین آب ، از یک منبع آب جایگزین استفاده کنید.
 

نحوه عملکرد پمپ آب خانگی

عملکرد پمپ آب خانگی به منظور جابجایی آب از یک منبع به مقصد نهایی صورت می‌گیرد. ابتدا پمپ آب خانگی آب را از منبع خود جذب می‌کند که منبع می‌تواند یک چاه عمیق ، رودخانه ، مخزن یا شبکه آب شهری باشد. سپس با ایجاد فشار در داخل خود ، پمپ آب را به سمت خطوط آبیاری یا مقصد نهایی جابجا می‌کند. ایجاد فشار توسط موتور پمپ انجام می‌شود که با گردش مکانیکی درون پمپ ، فشار را ایجاد می‌کند تا آب با ایجاد فشار توسط پمپ ، از خطوط آبیاری یا لوله ‌های آبی به سمت مقصد نهایی جابجا ‌شود.مقصد می‌ تواند یک مخزن ذخیره ‌سازی ، سیستم آبیاری ، تانک آب خانگی یا مصرف‌ کننده مستقیم مانند حمام و آشپزخانه باشد. 

پمپ آب خانگی ممکن است دارای کنترل‌ هایی باشد که عملکرد آن را کنترل می‌کنند ، مانند کلید اتوماتیک پمپ آب قابل تنظیم  که زمانی که فشار آب به خطوط برسد یا از حدی پایین ‌تر برود، روشن یا خاموش می‌شود.

برخی از پمپ‌ های آب خانگی دارای ویژگی ‌های حفاظتی مانند حفاظت در برابر چاه خشک، حفاظت در برابر اضافه‌گرمایی و حفاظت در برابر جریان معکوس آب می‌باشند. همچنین، برای حفظ عملکرد بهتر و برطرف کردن مشکلات ممکن ، نگهداری منظم و تعویض قطعات یا فیلتر های پمپ ضروری است. در نهایت، عملکرد پمپ آب خانگی بستگی به نوع و مدل پمپ، منبع آب و نیازهای خاص شما دارد.
 

مهمترین نکاتی که در انتخاب پمپ آب باید رعایت کنیم

پمپ آب انواع بسیار زیادی دارد که هر کدام از آنها قیمت، کارایی و توان متفاوتی دارند. به همین دلیل شما باید با در نظر گرفتن برخی از پارامترها پمپ آب مورد نیاز خود را انتخاب کنید. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که قیمت پمپ آب با توجه به پارامتر های مختلفی مانند قدرت پمپ، میزان آبی که پمپ انتقال می‌دهد و مواردی از این قبیل تغییر می کند. از این رو شما باید در انتخاب پمپ آب دقت زیادی داشته باشید. چراکه در صورت انتخابِ اشتباه، هزینه ها برای شما افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از موارد بسیار مهمی که در انتخاب پمپ آب باید به آن توجه کنید متراژ ساختمان و همچنین تعداد طبقات ساختمان می باشد. شیرهای آب موجود در ساختمان را نیز باید در نظر بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید قطر لوله های بکار رفته در ساختمان می باشد. همچنین در هنگام خرید پمپ اب خانگی باید فشار مورد نیاز و همچنین میزان مصرف آب هر واحد را نیز در نظر بگیرید. یکی از مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید پمپ آب خانگی رعایت کنید، این می ‌باشد که با توجه به تک فاز و یا سه فاز بودن برق ساختمان، پمپ مورد نظر خود را تهیه کنید. پیش از انتخاب پمپ آب باید مکانی برای قرار گیری آن در نظر بگیرید. به دلیل اینکه پمپ آب سر و صدای بسیار زیادی دارد، شما باید آن را در پارکینگ و یا زیرزمین قرار دهید. نکته دیگری که وجود دارد این می باشد که هیچگاه قیمت پمپ آب را به عنوان معیاری برای انتخاب پمپ قرار ندهید. چرا که در بازار، پمپ های بسیار زیادی هستند که قیمت خیلی بالایی دارند، اما کارایی و توان مناسبی ندارند و پس از مدتی استفاده دچار خرابی می شوند.

انواع پمپ آب خانگی

پمپ آب با توجه به نوع مصرف و همچنین فشار مورد نیاز دارای انواع مختلفی می باشد. هر کدام از انواع پمپ ها در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع پمپ آب خانگی

یکی از پمپ های آب که در صنعت کشاورزی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، پمپ اب جتی می باشد. این نوع پمپ قدرت زیادی دارد و می توان از آن برای مکش آب از عمق بسیار زیاد استفاده کرد. پمپ اب جتی تنها در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه از آن در ساختمان هایی که ارتفاع خیلی زیادی دارند نیز استفاده می شود و به راحتی می‌تواند فشار مورد نیاز تمام واحدها را تامین کند. 

پمپ آب با منبع تحت فشار یا مخزن انبساط یکی دیگر از انواع پمپ ها می‌باشد که برای صرفه جویی در مصرف برق، افزایش فشار در سیستم آبرسانی و همچنین جلوگیری از وارد شدن آسیب به سیستم آبرسانی مورد استفاده قرار می گیرد. مخزن انبساط تا حدی فشار آب را افزایش می‌دهد که مجدد نیاز به روشن شدن پمپ نباشد. مخزن انبساط بدین صورت طول عمر پمپ را افزایش می دهد.

بررسی پمپ آب بشقابی

پمپ آب بشقابی یکی از انواع پمپ ها می ‌باشد که قدرت بسیار زیادی در پرتاب آب به سمت بالا دارد. به همین دلیل از پمپ اب بشقابی در ساختمان هایی که ارتفاعی در حدود 40 متر دارند، استفاده می شود. همچنین این پمپ آب در زمینه کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد، اما به دلیل اینکه قدرت مکش کمتری نسبت به سایر پمپ ها دارد، در زمینه کشاورزی کمتر از آن استفاده می شود و بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ اب سانتریفیوژ

پمپ آب سانتریفیوژ یکی دیگر از انواع پمپ های آب می باشد که در موارد مختلفی استفاده می‌شود که یکی از مهم ترین آن ها، موتورخانه ها می باشد. به دلیل اینکه در موتورخانه ها به طور دائمی به فشار آب نیاز است، از پمپ اب سانتریفیوژ استفاده می گردد تا فشار آب مورد نیاز برای موتورخانه تامین شود.

انواع پمپ خانگی بر اساس توان

پمپ آب خانگی دارای توان‌های مختلفی است که هر کدام از آنها، برای امور مختلف و همچنین ساختمان‌هایی با ارتفاع و متراژ متفاوت به کار می‌رود.

پمپ اب نیم اسب در کارگاه های نسبتاً کوچک و ساختمان هایی که ۲ طبقه هستند و در هر طبقه ۱ یا ۲ واحد دارند، به کار می‌رود. همچنین این نوع پمپ برای انتقال آب از چاه هایی که عمق نسبتاً کمتری دارند نیز استفاده می گردد.

پمپ اب یک اسب، می تواند فشار آب ساختمان های ۳ یا ۴ طبقه را که در هر طبقه ۲ واحد دارند، افزایش دهد. همچنین این نوع پمپ می تواند اب ساختمان های یک طبقه که مساحتی در حدود ۲۵۰ متر مربع دارند را نیز تامین کند.

پمپ اب یک و نیم اسب یکی از انواع پمپ‌های اب می‌باشد که بیشتر برای ویلاهایی با مساحت زیاد یا ساختمان‌هایی که ارتفاع آن‌ها تا ۴۳ متر می رسد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین شرکتی که پمپ آب یک و نیم اسب را تولید می‌کند، شرکت پنتاکس می‌باشد. پمپ‌هایی که توسط این شرکت تولید می‌شوند، بیشتر با نام پمپ آب ایتالیایی در بازار شناخته می‌شود. قیمت پمپ آب یک و نیم اسب، نسبت به پمپ نیم اسب و یک اسب بیشتر می‌باشد و دلیل این موضوع این است که این پمپ قدرت مکش و همچنین قدرت پرتاب خیلی بیشتری دارد.

یکی دیگر از انواع توان‌های پمپ آب خانگی توان دو اسب می‌باشد. پمپ اب دو اسب در ساختمان‌هایی که پنج طبقه هستند و در هر طبقه ۳ واحد دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد و به بهترین شکل ممکن فشار آب را افزایش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم پمپ آب خانگی با توان دو اسب صدای کم آن می‌باشد.

قیمت پمپ آب خانگی

موارد بسیار زیادی بر قیمت پمپ اب خانگی تاثیرگذار است که از مهم‌ترین آنها می توان به توان پمپ، میزان برق مصرفی، میزان پرتاب، عمق مکش و همچنین شرکت سازنده آن اشاره کرد. به عنوان مثال پمپ آب ایرانی و تحت لیسانس آبارا با توان نیم اسب قیمتی بین 2 میلیون الی 2 میلیون و 400 هزار تومان دارد. همچنین پمپ آب ایتالیایی پنتاکس که قدرت نیم اسب دارد، قیمتی بین 1 میلیون و 400 هزار تومان تا ۱ میلیون و 900 هزار تومان دارد. این قیمت ها با افزایش توان پمپ رابطه مستقیم دارند. مثلا پمپ اب پنتاکس که توان آن یک اسب می باشد، قیمتی در حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان الی ۳ میلیون تومان دارد. البته این نکته‌ را باید بگوییم که این قیمت ها برای پایین ترین مدل ها هستند. چراکه پمپ هایی وجود دارند که توان یک اسب دارند و قیمت آنها در حدود ۱۵ میلیون تومان می باشد.

پمپ آب خانگی بی صدا

در حالت کلی ممکن است در برخی از ساختمان ها نیاز باشد تا پمپ آب درون واحد یا درون آشپزخانه نصب شود. در این حالت باید از پمپ آب بی‌صدا استفاده شود. البته باید به این نکته اشاره کنیم که در کل هیچ پمپ آبی وجود ندارد که به طور کامل بی صدا باشد، فقط برخی از شرکت‌ها مانند شرکت چینی اسپیکو پمپ‌هایی را تولید کرده‌اند که نسبت به سایر پمپ ها صدای خیلی کمتری دارد و کاملاً مناسب نصب درون واحد هستند. البته پمپ اب بی صدا یا همان پمپ آب کم صدا توان کمتری نسبت به سایر پمپ ها دارد. چراکه هرچه توان کاهش پیدا کند، صدای پمپ نیز کمتر می‌شود.

نحوه تنظیم کلید اتومات پمپ آب خانگی

کلید اتوماتیک دستگاهی است که بر روی پمپ اب خانگی وصل می‌شود و خاموش و روشن شدن آن را کنترل می‌کند. این دستگاه دو پیچ دارد یکی از آنها سایز کوچک تری دارد و برای تنظیم کردن اختلاف فشار بین روشن و خاموش شدن پمپ مورد استفاده قرار می گیرد و پیچ بزرگتر برای تنظیم فشار مورد نیاز برای روشن شدن پمپ مورد استفاده قرار می گیرد. برای تنظیم کلید اتومات پمپ آب خانگی در اولین مرحله شما باید پیچ کوچکتر که برای تنظیم اختلاف فشار بین خاموش و روشن شدن پمپ است را در جهت خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. در این حالت پیچ بزرگتر آزاد می‌شود و می‌توان آن را تنظیم کرد. اکنون پیچ بزرگتر را بر روی عدد مورد نظر قرار دهید که پیشنهاد می شود آن را بر روی عدد ۲ قرار دهید. چرا که در این حالت پمپ بهترین کارایی را خواهد داشت.

نکته دیگری که باید بگوییم این است که اگر شما پیچ بزرگتر را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، فشار مورد نیاز برای روشن شدن پمپ کمتر خواهد شد. از طرفی اگر پیچ بزرگتر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید فشار مورد نیاز برای روشن شدن پمپ بیشتر خواهد شد. پس از تنظیم کردن پیچ بزرگتر بر روی عدد مورد نظر، می‌توانید با چرخاندن پیچ کوچک، فشار مورد نیاز برای خاموش شدن پمپ را تنظیم کنید. در این حالت با چرخاندن پیچ در خلاف جهت عقربه های ساعت فشار مورد نیاز برای خاموش شدن پمپ کمتر می شود. همچنین در صورتی که پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، فشار مورد نیاز برای خاموش شدن پمپ بیشتر می شود.

نحوه نصب پمپ آب خانگی

نصب پمپ اب خانگی کاری بسیار زمان‌بر می‌باشد و نیازمند دقت خیلی زیادی است. همچنین برای نصب پمپ آب، به تعداد زیادی از انواع اتصالات نیاز دارید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن پمپ آب را نصب و راه‌اندازی کنید. 

برای نصب پمپ آب، در اولین مرحله شما باید به سراغ کنتور آب بروید. لوله‌ای که از کنتور آب رد می‌شود، لوله اصلی می‌باشد که آب مورد نیاز ساختمان را تامین می‌کند. شما باید شیر اصلی که در کنار کنتور آب قرار دارد را ببندید. پس از انجام این کار باید چند تا از شیرهای آب درون ساختمان را باز کنید تا آب موجود درون لوله‌ها تخلیه شود. در مرحله بعد، با استفاده از یک آچار شیر اصلی که در کنار کنتور قرار دارد را نگه دارید و با آچاری دیگر لوله را از جلوی شیر اصلی باز کنید. سپس لوله اصلی را به اندازه‌ای از شیر اصلی فاصله دهید که بتوان به راحتی، پمپ آب و اتصالات مربوط به آن را در بین آنها قرار داد.

سپس از نوار تفلون استفاده کنید و روی رزوه‌های لوله فاصله انداز را بپوشانید این کار باعث می‌شود تا از نشت آب جلوگیری شود. سپس با استفاده از یک آچار لوله فاصله‌انداز را به ورودی پمپ متصل کنید. باید این نکته رسا در نظر بگیرید که لوله فاصله‌اندازی که انتخاب می‌کنید باید با لوله ورودی پمپ هم‌اندازه باشد. چراکه در غیر این صورت باعث نشت آب می‌شود. در مرحله بعد شما باید از یک شیر یکطرفه استفاده کنید. کاربرد شیر یکطرفه این می‌باشد که از ورود آب با فشار به سمت کنتور جلوگیری می‌کند. در مرحله بعد شما باید شیر یکطرفه را به سمت دیگر لوله فاصله انداز متصل کنید. در مرحله آخر باید پمپ را از طرف شیر یکطرفه، به شیر اصلی وصل کنید.

چگونگی اتصال مخزن به پمپ آب

در فصل تابستان در برخی از شهرها تقریباً هر روز قطعی آب به وجود می‌آید. از این رو برخی از افراد می خواهند تا یک مخزن در کنار پمپ اب وصل کنند تا به این صورت بتوانند آب را تا حد زیادی ذخیره کنند تا در قطعی‌هایی که هر روز به وجود می‌آید، دچار مشکل نشوند. برای اتصال مخزن به پمپ اب ابتدا باید یک شیر به بخش خروجی مخزن متصل کنید. با استفاده از این شیر می‌توان آب خروجی از مخزن را قطع و وصل کرد. در مرحله بعد باید با استفاده از اتصالاتی مانند لوله و همچنین زانوی 90 درجه مخزن را به پمپ آب متصل کنید. از این پس، زمان هایی که آب قطع می شود برای تامین آب مورد نیاز، تنها کافی است تا شیر جلوی مخزن را باز کنید و به همین راحتی آب وارد لوله کشی ساختمان می شود.

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط

پمپ آب خانگی با مخزن انبساط، در واقع یک نوع پمپ آب است که مخزنی به آن متصل است. این مخزن حجم معینی از آب تحت فشار را به طور دائمی در خود نگه می‌دارد. بدین صورت از روشن شدن پمپ به صورت پی‌درپی جلوگیری می‌کند. این امر باعث می‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود و همچنین طول عمر کلید اتومات و پمپ آب افزایش یابد. اگر بخواهیم در رابطه با ساز و کار مخزن انبساط کمی توضیح دهیم باید بگوییم که هنگامی که آب در پمپ تحت فشار قرار می‌گیرد، قبل از لوله‌ها وارد این منبع می‌شود و آن را پر می‌کند. سپس باقیمانده آب به درون لوله‌ها وارد می‌شود. آبی که درونی مخزن ذخیره می‌شود تحت فشار است و در دفعات بعدی که هر کدام از شیرهای درون ساختمان باز شود، دیگر نیازی به روشن شدن پمپ نیست و همان آبی که در مخزن وجود دارد وارد لوله‌ها می‌شود.

مخازن انبساط دارای حجم‌های مختلفی هستند که از ۲ تا ۵۰۰ لیتر متغیر می‌باشد و افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود، هر کدام از آنها را تهیه کنند. برخی از این مخازن که حجم کمتری دارند بر روی پمپ و برخی دیگر که حجم بسیار زیادی دارند در کنار پمپ نصب می‌شود. برخی از بهترین شرکت‌ها که مخزن انبساط تولید می‌کنند، شرکت‌هایی نظیر آکوا‌فیل، گراندفوس و پنتاکس هستند. یکی از ابزاری که در کنار پمپ وصل می‌شود، فشارسنج است که وظیفه آن اندازه گیری فشار درون لوله‌ها و درون مخزن انبساط می‌باشد. هنگامی که فشار درون لوله‌ها و یا آب درون مخزن از حد تعریف شده برای فشارسنج کمتر شود، این دستگاه به کلید اتوماتیک دستور می‌دهد و کلید اتومات، پمپ را روشن می‌کند.

پمپ آب با کلید اتوماتیک

کلید اتوماتیک یک دستگاه بسیار پر کاربرد می‌باشد که وظیفه آن کنترل استاپ و استارت پمپ است. در واقع هنگامی که افراد پمپ را نصب می‌کنند، میزان فشار مورد نیاز برای خاموش و روشن شدن پمپ را بر روی کلید اتوماتیک تنظیم می کنند. بدین صورت هنگامی که فشار آب درون لوله ها به کمتر از حد تعیین شده برسد، کلید اتوماتیک، پمپ را استارت می ‌کند. همچنین هنگامی که فشار به حد مورد نظر برسد، پمپ را خاموش می‌کند. این وسیله در ساختمان‌های مسکونی و مکان‌هایی که به طور دائمی به فشار آب نیاز ندارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کلید اتوماتیک به نوعی از آسیب های احتمالی برای پمپ جلوگیری می کند. کمپانی‌های بسیار زیادی کلید اتوماتیک را تولید می‌کنند که برخی از مهم‌ترین آنها شرکت اشنایدر، پنتاکس و اسکواردی می باشد.

پمپ آب با کلید اتوماتیک

بررسی بهترین برندهای پمپ آب خانگی

در حال حاضر برند های بسیار زیادی وجود دارند که انواع پمپ آب را تولید می کنند که در موارد بسیار زیادی به کار گرفته می شوند. برخی از پمپ های تولید شده توسط برخی از برند ها در عین کارایی بسیار بالا، قیمت نسبتا پایینی دارند.

پمپ اب آبارا

برند آبارا یکی از بهترین برندهای موجود در آسیا می‌باشد که بیش از ۱۰۰ سال است که به تولید ابزار و تجهیزات مخصوصِ سیستمِ آبرسانی شهری و صنعتی، می‌پردازد. این برند در سال ۱۹۱۲ در کشور ژاپن شروع به ساخت انواع ابزار و تجهیزات آبرسانی کرد و به حدی در این کار پیشرفت کرده که امروزه محصولات این برند به بسیاری از کشور ها صادر می شود. محصولاتی که توسط شرکت آبارا تولید می شود، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارند. همین موضوع باعث شده است تا در کشور های مختلف افراد بسیار زیادی، محصولات این برند را خریداری کنند.

پمپ اب ارس

شرکت ارس پمپ بهترین شرکت ایرانی و همچنین یکی از برترین برندهای آسیایی در زمینه تولید انواع پمپ های اب می باشد. این شرکت فعالیت خود را در کشور ایران و در سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است. شرکت ارس پمپ انواع مختلف پمپ های آب را تولید می کند که از جمله مهمترین آنها می توان به مدل های دو پروانه‌، پمپ های بشقابی، پمپ های سانتریفیوژ و غیره اشاره کرد. پمپ های آب تولید شده توسط برند ارس پمپ ویژگی‌های بسیار زیادی دارند. یکی از مهمترین ویژگی های پمپ های اب ارس صدای بسیار کم آن ها می باشد. همچنین این نوع پمپ ها از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند.

بررسی برند پنتاکس

یکی دیگر از بهترین و معروف ترین برند ها در زمینه تولید ابزار مخصوص سیستم آب رسانی، برند ایتالیایی پنتاکس می باشد. این کمپانی فعالیت خود را در کشور ایتالیا و در سال ۱۹۹۰ آغاز کرده است. محصولات تولید شده توسط برند پنتاکس تنوع بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است تا هر شخص یا گروهی با توجه به نیازهای خود بتوانند از محصولات این شرکت خرید کند.

نکته مهم در حال حاضر شرکت پنتاکس ایران را تحریم کرده است و تمام محصولات این شرکت توسط شرکت ایرانی با نام پنتاکس ای آر با قطعات وارد شده از چین در حال تولید می‌باشد.

پمپ آب گراندفوس

برند گراندفوس فعالیت خود را در سال ۱۹۴۵ در کشور دانمارک آغاز کرده است. این برند از ابتدا تاکنون به صورت متمرکز به تولید انواع پمپ های آبی پرداخته است و همین موضوع باعث شده است تا این برند در میان برترین برندها در زمینه تولید پمپ های آب قرار بگیرد. برند گراندفوس، انواع مختلفی از پمپ های آبی را تولید می‌کند و همچنین قیمت های بسیار مقرون به صرفه‌ای را برای محصولات خود در نظر می گیرد. همین موضوع باعث شده است تا افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا محصولات این برند را خریداری کنند.

بررسی کمپانی داب

کمپانی داب یک کمپانی ایتالیایی است که از سال ۱۹۷۵ فعالیت خود را در تولید انواع ابزار مخصوص سیستم آب‌رسانی آغاز کرده است. این کمپانی فعالیت بسیار قدرتمندی در زمینه تولید انواع پمپ های آبی دارد. از جمله مهم ترین پمپ های تولید شده توسط این برند می توان به پمپ های جتی، خودمکش و بشقابی اشاره کرد. نکته‌ای که وجود دارد این می‌باشد که پمپ های تولید شده توسط این برند ایتالیایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همچنین  به مقدار خیلی کمی برق مصرف می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا در کشورهای اروپایی از پمپ های تولید شده توسط برند داب تا حد بسیار زیادی استفاده شود.

پمپ آب برای ویلا ها

بهترین پمپ اب خانگی برای ویلا ها پمپ هایی از نوع جتی می باشد. به دلیل اینکه مساحت این نوع ساختمان ها خیلی زیاد است و همچنین در برخی از آنها ارتفاع ساختمان نیز زیاد است، پمپ جتی بهترین انتخاب می باشد.چراکه این نوع پمپ مکش قدرتمندی دارد و همچنین می تواند آب مورد نیاز ساختمانی با ارتفاع ۴۰ متر را تامین کند.

پمپ اب خانگی برای ساختمان دو طبقه 

برای تامین اب مورد نیاز ساختمان های دو طبقه بهترین پمپ آبی که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، پمپ های بشقابی یک اسب می باشد. این نوع پمپ ها قدرت نسبتاً بالایی دارند و به راحتی می‌توانند فشار آب را در ساختمان های دو طبقه افزایش دهند.

پمپ اب خانگی برای ساختمان سه طبقه

در ساختمان‌هایی که سه طبقه هستند و در هر طبقه ۲ یا ۳ واحد دارند، می‌توان پمپ‌های آب دو پروانه با توان 1.5 اسب را استفاده کرد. همچنین اگر ساختمان سه طبقه تک واحدی باشد، می توان پمپ آب جتی یک اسب را نیز مورد استفاده قرار داد. با استفاده از این نوع پمپ ها فشار آب تا حد بسیار عالی افزایش پیدا می کند.

پمپ آب خانگی برای ساختمان چهار طبقه

فشار آب در ساختمان های چهار طبقه و بیشتر معمولاً دچار مشکل می شود. چراکه ارتفاع افزایش پیدا می‌کند و فشار آب در حالت عادی به حدی نیست که بتواند به طبقه چهارم برسد. از این رو برای افزایش فشار در ساختمان‌های چهار طبقه که در هر طبقه یک واحد وجود دارد، می‌توان از پمپ آب جتی با توان یک اسب استفاده کرد. همچنین اگر در هر طبقه ۲ واحد وجود داشته باشد و هر واحد در حدود ۱۰۰ متر مساحت داشته باشد، می توان از پمپ دو پروانه‌ با توان دو اسب استفاده کرد.

پمپ اب خانگی برای ساختمان پنج طبقه

بهترین پمپ برای ساختمان‌ های ۵ طبقه که تک واحدی هستند، پمپ دو پروانه با توان دو اسب می باشد. همچنین برای ساختمان هایی که در هر طبقه ۲ یا ۳ واحد دارند، می توان از پمپ جتی با توان دو اسب و یا پمپ دو پروانه با توان دو اسب استفاده کرد.